2009/01/20

the big picture

Olen kauan ihmetellyt, yrittänyt ja kokeillut, miten bloggeriin saisi isompia kuvia. Enkä ole onnistunut... Mutta siihen ei sitten tarvittu muuta kuin html-koodia ymmärtävä, ystävällinen sielu. Tack S!!! :)

Har länge velat ha lite större bilder liksom några duktiga tjejer här i Blogger. Som ni ser, har inte lyckats... Men allt som man egentligen behöver, är en vän som förstår html-kodvärlden. Så tack snälla S!!! :)

I have long wondered, how som bloggers are able to use bigger pictures in their blogs. After spending several hours with the subject, I realised, that it only takes one friend, who understands html-coding. So many thanks to you S!!! :)





19 comments:

Jenny Oak Fae said...

UNDERBARA bilder...så vackert..!

: )

KRAM, Jenny

<3

Anonymous said...

Liten Award til deg på bloggen min.
Tusen takk for at du er til stor inspirasjon!
:o)

Black on White said...

Aivan ihastuttava tunnelma kuvissa. Jälkimmäinen on kuin kiireettömänä pyhäaamuna otettu. Kaunista.
Tuo HTML on minulle yksi kirjainhirviö, en edelleenkään ole saanut edes sitä translatoria toimimaan.
Leppoisaa viikon jatkoa sinulle!

Mia said...

Så otroligt vackra bilder, men det tycker jag alltid att jag hittar hos dig.

Kram Mia

Galleri Hönshuset said...

Terve. Ihania kuvia...

Och en underbart vacker hem har du...Gillar dina färgkombinationer..Svart o vitt, det är snyggt det =)

Ha det gott. Kram Pirre

sabina said...

Bilder är så stora och fina!

Visst är det från det stället som jag köpt det, så högst antagligen är det samma skåp! ;) Det var så fint och så billigt att jag inte kunde lämna det... Ett stort plus var det ju att jag fick det direkt in i bilen. :) Jag tycker din svenska är bra! När jag ska skriva på finska blir det nog alltid en massa stavfel...

Galleri MochB said...

Dina vackra bilder kunde passa i vilken inredningsbok som helst...:O)

taburetti said...

Nuo sinun vanhat ovesi ovat niin upeat!!
Tuo tekniikka välillä se tuottaa tuskaa......
Lämpimin keskiviikko terveisin
Jaana

Anonymous said...

J'adoreeeeeeee...

Valloittava valkoinen said...

Kauniita kuvia ja ovet on niin upeat!

Blogissani on sinulle jotain!
Anu

Anonymous said...

hello

I like your shabby chic look very much.
very nice photos!!!
greetings from holland
Anna

Mari said...

Ihanan isoja kuvia:) Ei tarvii tirkistellä!

Kamomilla said...

Hyvä hyvä, ihminen ei ole koskaan liian vanha oppiakseen uutta! :)
Ihanat kuvat, pääsevat oikeuksiinsa isompina!

Mjölk, Puder & Aska said...

Åhhh, du har verkligen en fin blogg, blir sååå avis.
riktigt duktig att fota är du också.
Kram Anna

Lundagård said...

Så mycket inspirerande sedan sist, måste sätta dig på bloggkoll! Vilka njutningsfulla bilder, tack, tack!

Kullan Pullan said...

Underbar blogg du har, jag är glad att jag hittade hit. dörrarna är ju bara såå fina.

Anonymous said...

Vad fint med stora bilder! En fråga, blir de så stora automatiskt när du 'laddar' upp dem på blogger eller måste du trixa med koder varje gång?

Kram, Nina

maiju said...

Hej Nina W och tack för din kommentar! Bilderna blir inte stora automatiskt, för att Blogger minskar bilderna 300x400 px fast man väljer den största storleken för bilderna. Jag måste alltså varje gång trixa med koder. Men den är inte svårt, man gör så här i text editors html:

- tar bort: width: 400px; height: 300px;" -delen av koden och ändrar
/s400/ till /s640/.

Du måste också se att större bilder ryms i din blogg - välja t. ex. "Minima Stretch" -bloggmallen. Lycka till!

Syster vit said...

Inspirerande och vackra bilder, du har en jättefin blogg. Kram Liselott.