2008/12/20

Cough Balsam & Corsets

Ah loma! Päätin ensi töikseni höllentää hermoja askartelemalla pitkästä aikaa. Värkit olen tälläkin kertaa googlettanut (joitakin viikkoja sitten), joten en enää millään muista, millä sanoilla löysin nämä loistavat Adamson´s Botanic Cough Balsam ja eri korsettimalleja esittelevät vintage mainokset. Joka tapauksessa ne istuvat kumpikin hyvin tähän joulunaikaan - flunssa kun nyt on ikävän yleistä ja korsetista voisi olla iso hyöty joulukilojen torjunnassa. Eipä vaan. Kyllä jouluna, jos milloin on lupa herkutella ilman tunnontuskia ja hakea se voikkari vaikka keskellä yötä! Tiukennetaan korsettejamme sitten tammikuussa =).

Ei, nyt on pakko taas käydä gradun kimppuun ja kiristää ne hermot entiselleen.. ;) ;) Voikaa hyvin!

Hejsan! Här ser ni två, stora strutar som jag gjorde i går kväll av vintage-annonser som jag googlat några veckor sedan (tyvärr minns jag inte vilka sökord jag använde). Adamson´s Botanic Cough Balsam står på den andra och Relief and Shoulder & Skirt Supporting Corsets på den andra - tycker att dom blev quite lovely! Men nu måste jag plugga vidare och skriva min gradu - ha det gott!



19 comments:

Rumour has it said...

Beautiful decorations you made! All best wishes for Christmas and the coming new year!
Greetings from Belgium, Marjolijn

Anonymous said...

Hej!
Jättefina strutar! Snyggt med de gamla bilderna. Dina dalahästar är också läckra!
Önskar dig en lugn och fridfull jul!
Hulda

Mia said...

Jättefina bilder du har hittat till strutarna. Slutresultatet blev ju också därefter, jättefina!

Ha en fin 4:e advent!
Kram Mia

Malin said...

Hej!
Strutarna blev jättefina. Idag har jag suttit och gjort små strutar av tårtpapper till granen =)
Önskar dig en riktigt god jul!
Kram Malin

Ada och Emil said...

Mielettömiä, ihan jumalaisen kauniita!!

Koitahan parantua pian :)

-Sanna

Joulun satu said...

suloiset joulun toivotukset, ihanaisia ideoita
Ilona

Jenny Oak Fae said...

Vackrare strutar har jag nog aldrig sett..!

HÄR lyckades jag hitta stora & fina bilder:

http://images.google.se/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6b/AuBonMarcheCorsetsPage5.gif/300px-AuBonMarcheCorsetsPage5.gif&imgrefurl=http://commons.wikimedia.org/wiki/Commons:Featured_picture_candidates/Log/February_2007&usg=__diJpXYVdsihO7Qr0ab8960KkEs4=&h=473&w=300&sz=87&hl=sv&start=31&um=1&tbnid=O8RFm5ghPdHarM:&tbnh=129&tbnw=82&prev=/images%3Fq%3Dvinatge%2Bad%2Bcorset%26start%3D18%26ndsp%3D18%26um%3D1%26hl%3Dsv%26sa%3DN

Kram, Jenny

<3

Aatulan Äiskä said...

Hienot askartelut olet tehnyt! Ja voi jestas mikä löytö tuo Arabian kulho, aivan ihana ja mikä hinta. Missä ihmeessä tuommoiset kirpparit ovat? Voisin hyvin minäkin moisen kulhon adoptoida;)
Hyvää viikonlopun jatkoa!

God's Pittbull said...

Hello! I don't know any Finnish so Idon't knowhat you write on your blog. I love your photo's and pretty things you make! Happy holidays!

Jojo said...

Superfina strutar med det svarta.. *Gillar*

Ha en fin helg
Kram Jojo

Mari said...

Ihanaisia tötteröitä! Kyllä, olen samaa mieltä, jouluna saa ja pitääkin syödä. Kiristetään korsettia sitten tammikuussa ;) Rauhallista 4.adventin iltaa!

Peikonlehti said...

Ihanat tötterökuosit! Mukavaa joulunaikaa =)

Inspiration i vitt said...

ååå vilka underbara strutar och annorlunda med det fina pappret på, ljuvligt.
Tack för de rara orden hos mig. Kram på dig/Ingela.

Anonymous said...

So nice !

H A N N A S - F O R M said...

Så vackra strutar du visar...och bilder...dom är underbara!

usen tack för din hälsning, blev jätteglad!

KRAM och ha en underbar
GOD JUL!
Hanna

LOPPISLIV said...

Hallå där mitt i natta. Har inte gått och lagt mig ännu trots att jag ska jobba imorgon..Låtsas att jag är ledig jag också kanske...Lär väl känna av det imorgon bitti men det är ju bara en dag :-) Helt underbara strutar du gjort, verkligen jättefina. Blev lite full i skratt här nu när du skrev om bebis :-) Inte jag inte...Näääää jag har passerat bäst före datum ser du, (45) mina tre barn är 24,22 och 14 så det lär bli barnbarn när det är dags för en bebba här i huset igen :-) du måste ha blandat ihop mig med någon annan vilket är lätt hänt i denna bloggvillervalla :-)Ha det gott. Kram kram Paula

Mari said...

Tosi kauniita:) Oikein rauhallista joulua. Nauti ansaitusta joululomasta!

Liljas Corner said...

Det är verkligen fint med eukalyptusbladen, och strutarna är inte alls dumma :) Jag gillar texten.

Vet du vad? Du har en utmärkelse hos mig. God jul!

Anonymous said...

C'est vraiment trop joli ces cornets. Quelle belle création. Bonne soirée.