2008/06/05

Ljuskrona - Kattokruunu

Äntligen ett bra fynd! Det har varit längesedan (åtmistone flera veckor *skrattar*) jag hittat någonting annat på loppis än baby böcker, leksaker osv. Det här funderade jag dock på en liten stund, var inte säker om det passar någonstans eller om jag orkar fixa den. Gillar extramycket de här svarvade former, vet inte varför. Det som jag skall göra är att spraymåla alla metalldelarna, tror att de blir finare som vita...? Får se om jag hittar passliga ljus som är inte får långa!

Vihdoinkin järkevä löytö! Tuntuu, että siitä on jo iäisyys (ainakin pari viikkoa *naurua*), kun olen viimeksi löytänyt kirpparilta muuta kuin vauvakirjoja, leluja jne. Mietin tätä tosin hetken aikaa, kun en ollut varma sopiiko se minnekään tai että jaksanko laittaa sen kuntoon. Tykkään kuitenkin todella paljon tämänlaisista sorvatuista muodoista, en tiedä miksi. Se mitä aion tehdä, on spraymaalata nuo metalliosat valkoiseksi. Uskon, että kruunusta tulee parempi niin...? Nähtäväksi myös jää, löydänkö mistään tähän sopivia kynttilöitä!

1 comment:

Galleri MochB said...

Känner igen det där med leksaker och barnkläder från loppis, men vilken tur att man ibland gör några bättre fynd också. Vilken härlig krona!! Kommer att bli hur fin som helst!